تکنولوژی نسل جدید سلول‌های خورشیدی

هر اشعه از خورشید که توسط سلول خورشیدی جذب میشود به الکترون انرژی خالص تبدیل میشود.

SolarWorld با طراحی دقیق لیزری توانسته به بالاترین پایداری تبدیل انرژی دست یابد.

ما میزان تبادل نور به انرژی را افزایش و میزان فرار الکترونها را کاهش داده ایم.

SolarWorld پیوسته در تلاش جهت بهبود قدرت و عملکرد سلولهای خورشیدی تولیدی میباشد.

مرکز تحقیقات این شرکت باعث موفقیت این شرکت در پیشرفت و تولید سلولهای نسلهای جدید شده شده است.

در نسلهای جدید سلولهای خورشیدی چندین ویژگی کلیدی اضافه گردیده تا باعث تضمین تبدیل الکترونها به الکتریسیته قابل مصرف شده و از منحرف و بازگشت آنها جلوگیری کند.

– گاهی اوقات روکشهایی که جهت افزایش جذب نور خورشید در سلولهای خورشیدی استفاده میشوند منجرب به بازگشت تعدادی از الکترونهای آزاد شده. با استفاده از لیزرهای دقیق میتوان از ضخامت روکشها را کاهش داد و اکترونها را قبل از بازگشت به سیستم تزریق کرد.

– با قرار دادن دقیق اتصالات در پشت سلول خورشیدی میتوان با ممانعت از بازگشت الکترون میزان تبدیل انرژی را افزایش داد.

– پوشش ضدانعکاس سلول: در نسلهای دوم و سوم سلولها پوشش ضدانعکاس بهبود چشم گیری در دریافت طیف نوری یافته که منجرب به افزایش توان ماژول گردیده.

– با اضافه کردن یک لایه محدود کننده به پشت سلول میتوان طول اشعه های عبور کننده از سلول را به سمت سلول بازتاب داد تا الکترونهای بیشتری از ساختار مولکولی سیلیکون آزاد شود.

– پوشش ضدبازتاب شیشه: شیشه های جدید پنلهای خورشیدی به نحوی طراحی و ساخته شده اند که بیشترین میزان عبور اشعه و کمترین میزان بازتاب را دارا باشند در عین حال توانی تحمل ۳برابر تستهای استاندارد زیست محیطی را دارند.

– چیدمان سلولها در پنل و فاصله آنها از هم و فریم ثاثیر بسیاری در میزان جذب اشعه های خورشیدی میگذارد. نزدیک بودن سلولها به فریم باعث سایه افتادن سازه نگهدارنده بر روی آنها میشود. همچنین در صورت جمع شدن خاک و گرد و غبار بر دور فریم و سایه انداختن آن بر روی فریم منجرب به کاهش توان و عملکرد پنل میگردد.

جذب نور بیشتر ، تبدیل انرژی بیشتر

با توسعه در تولید پوشش ایده آل برای سلولها و شیشه پنلها این شرکت بطور پیوسته در حال عقب راندن محدودیت در جذب نور و تبدیل آن به انرژی پایدار برای آینده است.

این شرکت در تلاش پیشرف تکنولوژی در جهت جذب بیشتر اشعه خورشید و بازتاب کمتر آن است.

سطح هرمی: هرمی ساختن سطح سلول بصورت شیمیایی باعث انعکاس اشعه بازتابی به سمت سلول میشود. این شرکت در تلاش در بهینه کردن شکل هرمی سطح جهت جذب بیشتر تابشهای انعکاس یافته است.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پشتیبانی